szerda, július 15, 2009

A nagy créme brulée teszt

A feladat: créme brulée, több féle ízesítésben. Kiötlő: Segal Viktor. Helyszín: Stand.

Eredetileg öt meghívott, a beugró a krém. Ehhez képest a vége az, hogy ott állok a brulée-immel, néhányan lemorzsolódtak, mások elfoglaltság miatt nem készítettek. Az egyik fő meghívott Rákóczi Feri, a Danubius rádió reggeli adásának műsorvezetője, aki állítólag eszeveszett jó créme brulée-t tud készíteni, ezt azonban egyelőre csak a fantáziánkban ízlelhetjük meg. Tizenegy féle krém készült, ennyit igen komoly kihívás végigkóstolni, tiszta szerencse, hogy előtte némi padlizsánkrémmel és pármai sonkával készítettük fel magunkat a brulée sokk-ra. Én négy félét készítettem: natúr, levendulás, chilis, kakaóbabos. Az alábbi sorrendben kóstoltunk:

1. Natúr
Ilyet csak én készítettem, Segal Viktornál a gyömbéres a natúr:)

2. Gyömbéres
A gyömbértől kifejezetten könnyűnek, frissítőnek tűnik, ami persze csalóka.

3. Kókusztejes
Kellemes, de nincs benne különösebb izgalom, van aki szerint tömény.

4. Narancsos
Zseniális, sokunknál a No. 1. A tejszínkrémet beforralt narancslé, narancslikőr és narancs darabkák ízesítik, a narancs édes-savanykás jellege nagyon jól ellensúlyozza a tartalmas krémet

5. Fahéjas-szilvás
Ez nem igazán jött be, túl domináns volt a fahéj, a szilva pedig vizet eresztett

6. Levendulás
Kicsit túl intenzív lett. Idézem Rákóczi Ferit: „Finom, de a levendulából egy pöttyel kevesebb mehetett volna. Mondjuk a negyedeJ”

7. Chilis
Baszk Espelette chilit áztattam a krémbe, épp csak némi tüzes utóíz

8. Édesköményes-fehércsokoládés
Nálam dobogós, a fehércsokoládé kifejezetten jelen van, a kandírozott édeskömény darabok szuperül illenek hozzá, utóbbiból nekem akár több is lehetett volna

9. Kakaóbabos
Ízre szerintem vicces: csalóka, hogy a krém fehér, közben pedig csokoládé íz jön át. Sajnos a kakaóbab felszállt a krém tetejére, pedig benne rejtve képzeltem.

10. Karamellás-körtés
Nem kizárt, hogy az utolsók közt kóstoltak már eleve hátrányosan indultak. Ez a verzió nekem kissé geil volt, megállapítottuk viszont, hogy fagylaltnak kiváló lehet

11. Keserűcsokoládés-kéksajtos

Utolsónak stílusos, a kéksajt remekül működik a csokoládéval (Varlhona 85%). Első körben nem került a tetejére karamella réteg, később igen, ami nagyon jót tett vele, egyrészt, mert a a tömény cssokoládmassza kevésbé hideg hőmérsékleten jobban érvényesül.


Receptek, tippek még jönnek! (Elnézést, a képek nem túl jók, esti fényben készültek)




 

 

16 hozzászólás:

Blogger gmx szerint...

Hát ez őrület!

10:46 de.  
Blogger Limara szerint...

Ó, pont ilyen sorrendben kóstolnám végig őket! Fantasztikus! :))

11:11 de.  
Blogger Millie szerint...

A szakács haveromtól tanultam el a narancsos verziót (ö mindig így csinálja), de rebarbarával is nagyon szerettük.
Szívesen részt vettem volna én is ezen a kóstolon :-D

1:09 du.  
Anonymous sára szerint...

Hű, ez nehéz munka lehetett, rendes vagy, hogy megcsináltad! :)

1:29 du.  
Blogger nana szerint...

milyen zseniális ötletek! köszi a tippeket! :)

2:29 du.  
Blogger orsolya vanessza kiss szerint...

Én látatlanban a narancsosra szavaztam volna :))

10:41 du.  
Blogger Grafikriszta szerint...

Fúú, alig várom a recepteket. Már többször próbálkoztam a klasszikus legegyszerűbbel, de nem voltam igazán elégedett... :(

4:56 du.  
Blogger kisrumpf szerint...

Ennyiféle...! A narancsost ki fogom próbálni, ha felkerül a recept.

2:25 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Mázlista!!!:)Enyi jó ismeröst én is szivesen szerveznék hasonlókat de igen kevés ember van aki képes enyit szenvedni egy kis összejövetelre.:(
Nagyon hálás volnék neked ha leírnád nekem a Keserűcsokoládés-kéksajtos receptjét.Édesapám Egerben evett hasonlót és elvolt ájulva.Interneten sehol nincs ilyen variáció kisérletezni vele pedig kissé drága lenne. Előre is köszi!

4:39 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

nem lehet, hogy Édesapád az Imola étteremben kóstolta? az nem lenne meglepetés, ugyanis Segal Viktor volt a tanácsadója:) megpróbálom kideríteni a receptet

1:03 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

De ott.Nos Segal Viktor jó munkát vézzett akkor:)At összes étel amit evett hibátlan volt emmondása szerin.. a marhapoha ami nem tom micsoda..:)"elolvadt a szájában" és még sorolhatnám ...elég bökezű üzleti vacsi volt:)....
Nagyon szépen köszönöm ha megteszed. E-mailom v.anna666@hotmail.com

3:37 du.  
Anonymous sz2laci szerint...

Sziasztok! A krémnek milyen állagúnak kell lennie a karamell alatt? Átböngésztem a netet de mindenki kb. 160 fok 40 percet ír. Így nem lesz krém a krém brülében, hanem úgymond "ikrás" állagú lesz.Én feltaláltam hogy 90 fokon sütöm kombiban egy órát és tényleg krémes marad. Nincs maghőmérőm de remélem a maghő is felmegy a sütés végére vagy 70 celsiusig (kivédve a szalmonellát). Szerintetek? Köszi.

8:59 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

Laci, 100fok, 1 óra, vízfürdő nélkül, szép krémes marad. Magasabb hőmérséléeten érdemes vízfürdőzni, akkor nem sül túl (azaz nem ikrásodik)

12:35 de.  
Anonymous sz2laci szerint...

Köszi a gyors választ! Egyébként eddig a 90 fokosat is vízfürdőztem de ezek szerint azt nem kell. Azt figyeltem meg még, hogy szakács haveromé aki a 160C-40p. csinálja; felkel a massza sütés közben mint ahogy a piskóta szokott. Ugye ennek nem szabad bekövetkeznie?

8:23 de.  
Blogger chili&vanilia szerint...

semmiképpen nem szabad felemelkednie! nálam az arányok: 6dl tejszín, 4dl tej, 10dkg cukor, 10 tojás sárgája. 100c, 60p

10:52 de.  
Anonymous sz2laci szerint...

Köszi az útmutatást! Én kicsit több sárgával csinálom, de kipróbálom a megadott arányokat!

9:35 de.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal