csütörtök, június 30, 2011

Egreses-kapros nyári káposzta

Fotó: Gyugyi Péter

A kapor az egyik legmegosztóbb fűszernövényünk, rengetegen táplálnak ellenérzéseket vele szemben. Magam részéről ezzel a legkevésbé sem vagyok így, én bírom, imádom, bármilyen formájában. A júliusi Nők Lapja Konyhába kapros recepteket fotóztunk. Jól sikerültek, én azonban annak örültem legjobban, hogy a főszerkesztő kisasszonynak -aki már a munka elején beharangozta, hogy utálja a kaprot - sikerült olyan kapros ételt készítenem, amelyben ízlett neki. Ja, az egrest sem szereti.


Az egreses töltött káposzta Nagymamám receptje és kulináris hagyatéka, a családban én vagyok a felelőse. (a receptje megtalálható a Chili&Vanília szakácskönyvben). Az igazi szezonja abban a néhány rövid hétben van, amikor egyszerre kapható egres és új káposzta. Azaz most. Ezúttal a lusta verziót készítettem, töltelékek nélkük, így valójában főzelékről beszélük, amely szerintem hidegen a legfinomabb. Ha muszáj, lehet hozzá húst is adni, nagyon jól passzol hozzá pl. a füstölt marhanyelv, vagy a sertésszűz. Hát én ezt nagyon szeretem.


Egreses-kapros nyári káposzta

Hozzávalók (4 adag)


1 evőkanál olívaolaj

1 kis hagyma, vékonyra szeletelve

70dkg (egy kis fej) új fejes káposzta, legyalulva

30dkg egres, megtisztítva

8dl leszűrt húsleves

só, bors

1 doboz tejföl

2 evőkanál étkezési keményítő

1 evőkanál cukor

1 nagy csokor friss kapor, finomra aprítva


Az olívaolajon megdinszteljük a hagymát. Hozzáadjuk a legyalult káposztát, a megpucolt egrest és ráöntjük a húslevest. Sózzuk, borsozzuk. Kb. 25 percig főzzük, amíg a káposzta megpuhul, és az egres szétfő. Simára keverjük a tejfölt a keményítővel, majd besűrítjük vele a káposztát. Hozzáadjuk a cukrot és a friss kaprot. Hidegen a legfinomabb.



Címkék:


 

 

1 hozzászólás:

Anonymous Hajni szerint...

Úristen, ezt még ma meg kell csinálom!! Rohanok is a piacra :-)

3:59 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal