hétfő, október 07, 2013

A világ legjobb sajtos rúdja


Nem vagyok megszállottja a különböző sós süteményeknek és ropogtatnivalóknak. Van azonban az a pillanat és az a helyzet, amikor ilyesmivel kell előállni. Például egy vendégségre, vagy egy sörözéshez, iszogatáshoz kell vinni valamit, ami jól passzol az italokhoz. Vagy koktélozáshoz. Vagy egy vendégség elején, amolyan ráhangolónak. Ha ezt a sajtos rudat kipróbáljátok, soha többet nem fogtok semmilyen pogácsát, vagy egyebet sütni. 


Ez is egy olyan alaprecept, amit szerintem érdemes fejből is megjegyezni. Egyetlen titka van, hogy valóban vékonyra kell szeletelni a rudakat, akkor elegáns. Ami a sajt fajtáját illeti, minél karakteresebb, annál jobb. Használhatunk pl. egy jó érett cheddart, vagy gruyere-t, de én például nagyszerű, jó ár-érték arányú osztrák kemény sajtot találtam az ALDI-ban (nemzetközi sajtvilágbajnokságon díjat nyert), ezzel készítettem. Érdemes rögtön dupla adag tésztát begyúrni, mert ebből nem lehet eleget sütni. Remekül eláll, úgyhogy akár előre is lehet készíteni, de mondok valamit, én még akkor sem sértődnék meg, ha valakitől ilyet kapnék ajándékba. Ha szállítjátok, óvatosan, mert könnyen törik.

Házi sajtos rúd
Hozzávalók (25 darabhoz)

6dkg puha vaj
10 dkg liszt
1 nagy csipet só
8 dkg reszelt sajt (pl. kemény, markáns ízű juhsajt, vagy cheddar)
2 evőkanál tejszín
Tetejére: pirospaprika, vagy köménymag

Aprítógépbe tesszük a vajat, a lisztet, a sót és a reszelt sajtot. Összekeverjük, úgy, hogy nagyjából összeálljon. Kiöntjük egy keverőtálba, hozzáadjuk a tejszínt, majd azzal együtt összegyúrjuk. Pihentetni nem szükséges. Kinyújtunk egy kb. 20x30cm –es téglalapra, majd vékony éles kés segítségével 0,5cm széles, 20cm hosszú, vékony rudakat szeletelünk, ezeket óvatosan áttesszük egy szilikonos sütőlappal borított tepsire. A tetejét megszórhatjuk pirospaprikával, fekete hagymamaggal, mákkal, vagy köménymaggal. 170C fokos, előmelegített sütőben 18 percig sütjük, amíg szép aranyszínű lesz.

X Szponzorált poszt: Az alapanyagokat és a posztot az ALDI Magyarország és az ALDI Háziasszonyai támogatták







 

 

10 hozzászólás:

Anonymous Zsuzsi szerint...

Szia Zsófi,

Szupi ez a recept, szívesen ki is próbálnám, csak nem tudom milyen lisztet használjak?

A fehérlisztet nagyon szívesen elkerülném, leginkább tönköly vagy mandulalisztben gondolkozom. Szerinted ezekkel is működőképes lehet a recept?

Köszi szépen,

Zsuzsi

12:11 du.  
Blogger kata molnar szerint...

Bocs, hogy belekotyogok, de szerintem abszolút működik tönköly fehérliszttel is. Azért vagyok ilyen biztos benne, mert mi körülbelül 4-5 éve száműztük a normál búzafinomlisztet és azóta a fehérliszt nekünk a tönköly fehérliszt, minden, de minden működik vele, ugyanúgy. Palacsintától kezdve, pogácsák, sütik, torták, piskótatekercs..

Én egyébként sajt nevére lennék kíváncsi, Zsófi, ha majd olvasod, elárulod? Köszönöm. :)

5:18 du.  
Anonymous Ibolya szerint...

Megcsinaltam, beleraktam az osszes maradek sajtveget (meg parmezan is jutott bele). Olyan gyorsan elfogyott, hogy szinte kostolo sem jutott. Allitolag elrontottam (hogy ilyent sutottem:), mert mostantol mar minden heten kotelezo lesz egyszer. Jo a teszta, konnyu kezelni, tokeletes a leirt sutesi ido, es hofok. Nyammm:)

8:42 de.  
Blogger ni9 szerint...

szia,
engem is erdekelne a sajt neve ;)

6:42 du.  
Blogger Fecske szerint...

Ez a sajtosrúd terjed mint az influenza, ismeretségi körömben én vagyok a vírushordozó.
Ez valami szuper!!!

2:03 du.  
Blogger Fecske szerint...

Kedves Blogger!
Ez a sajtosrúd szinte mindennapi
átfutó vendég lett nálunk. Azért átfutó mert nagyon rövid ideig marad
(belőle). Általában 4x-es adagot sütök és én nagyszemű sóval szórom
meg, amit a nyujtófával kicsit bele
hengerlek. Csodás, köszi a receptet.
Erika

1:41 du.  
Blogger TE szerint...

Kedves Zsófi!
Ez a legfantasztikusabb sajtos recept! Az egész család rajong érte. Csak annyit tennék hozzá, hogy én nem nyújtogatom és szaggatom, hanem simán csak összegyúrom, egy rudat készítek belőle, vágható keménységűre hűtöm, aztán vékonyra felszelem, meghintem köménymaggal (vagy egy kis plusz sajttal), és mehet a sütőbe. Isteni kis kekszek!!! Köszönet a receptért!

1:55 du.  
Blogger Fecske szerint...

Még mindig imádjuk! És ha marad, tényleg sokáig friss marad.
Erről jut eszembe: "Ha a gyönyör marad, gyönyör marad-e?"

4:36 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Ez tényleg Zseniális!
Én kapásból 4x-es adagot készítettem belőle,de ez is kevés😃
Köszönöm a receptet!

10:31 du.  
Anonymous Zsu szerint...

Ez tényleg Zseniális!
Én kapásból 4x-es adagot készítettem belőle,de ez is kevés😃
Köszönöm a receptet!

10:33 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal